עמנואל שילה: "המחאה של סמוטריץ' צודקת"

אייל ראובן No Comments on עמנואל שילה: "המחאה של סמוטריץ' צודקת"

עורך 'בשבע' עמנואל שילה לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר": לסמוטריץ' חשוב לתקן את האיפה ואיפה הזו שכשיהודים בונים בצורה לא חוקית מפרקים להם ושערבים בונים לא חוקית לא מפרקים להם" | האזינו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ פשטו על המאחז החדש 'אור חיים' שהוקם בליל שישי בשומרון לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, הם הכריזו על המקום שטח צבאי סגור ודרשו מהתושבים לעזוב את המקום.

לאחר מכן התפתח עימות בתוך הממשלה, כאשר סמוטריץ' הורה למתפ"ש לעצור את הפינוי, ומנגד שר הביטחון גלנט הורה להמשיך את הפינוי וקיבל גיבוי מראש הממשלה נתניהו. בתגובה לפינוי הודיע סמוטריץ כי שרי מפלגתו יחרימו את ישיבת הממשלה היום.

ב"מהדורת הבוקר" שוחח בצלאל קאהן עם עורך 'בשבע' עמנואל שילה שהסביר את עמדת סמוטריץ'. "מבחינת סמוטריץ' צריך לתקן את מערכת המשפט, אבל זה גם כיצד לטפל בבניה לא חוקית. איך לתקן את האיפה ואיפה הזו שכשיהודים בונים בצורה לא חוקית מפרקים להם ושערבים בונים לא חוקית לא מפרקים להם".

לשאלת המראיין האם זו הדרך למחאה, ולא למחות מבפנים ולפעול מתוך הממשלה ענה: "זו הדרך שלו למחות, הוא לא יכול לבוא לדבר על זה בממשלה" המשיך שילה. "אם מחר הוא יגיע למשרד ויראה שלקחו לו אגף חשוב והעבירו למשרד הכלכלה גם אז הוא היה צריך ללכת לממשלה ולדבר?" תהה.

"בסוף השאלה היא של מי ההחלטה, סמוטריץ' רוצה שיהיה ברור שהוא קיבל את הסמכויות האלו. היה על זה מאבק, אנחנו יודעים שנתניהו יכול להיות בימין ולא לקיים תפיסות עולם של ימין לכן סיכמו את זה בהסכמים" הוסיף שילה. "אם הם ירגילו את נתניהו שהוא יכול לצפצף על מה שהוא חתם בהסכם הקואליציוני, זה יישחק גם בעניינים המשפטיים".

האזינו לריאיון:



0 תגובות